Racconto di guerra

In a Sarajevo traumatised by the war, a group of paramilitaries use children who have no homes or families for ransack the buildings just bombed…

Regia: Mario Amura
Sceneggiatura: M. Amura, R. Brun
Fotografia: Vladan Radovic
Musica: Matteo Bennici
Cast: C. Tomic, J. Gravanovic, E. Sijamija
Formato: 35 Mm
Durata: 18’ 30’’
Produzione: Studio Bici Tel. +39 081 8834898

Biografia: Mario Amura e’ nato a Napoli nel 1973. Laureato in legge, dopo una lunga esperienza come reporter si iscrive alla Scuola Nazionale di Cinema diplomandosi nel 1999 in fotografia cinematografica. E’ direttore della fotografia di numerosi cortometraggi e film. Racconto di guerra e’ il suo primo cortometraggio.

Mario Amura was born in Naples in 1973. Graduate in law, after a long experience as reporter joins the Scuola Nazionale di Cinema qualifying in 1999 in cinema photography. Is director of photography for many short-films and films. Racconto di guerra is his first short.

DAVID DI DONATELLO

In una Sarajevo stravolta dalla guerra, un gruppo di paramilitari utilizza i bambini che non hanno più casa né famiglia per saccheggiare gli edifici appena bombardati. In cambio li lasciano abitare nella vecchia fabbrica, gli danno da mangiare e non li uccidono.

In a Sarajevo traumatised by the war, a group of paramilitaries use children who have no homes or families for ransack the buildings just bombed. In exchange they let them live in a old factory. In exchange they are fed. In exchange they don’t kill them.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.